O' brother where art thou?

Igår fanns ett uppdrag på schemat. Inte vilket uppdrag som helst. Svärfar kom förbi sådärpå kvällskvisten med uppkavlade ärmar och med spännremmarna i högsta hugg. Det var uppdrag "ta upp motorcykel från källaren" som stod i startgroparna.

Efter lite pysslande fick vi dock upp hojen, och jag tog en efterlängtad tur. Helt fantastist kul!

Efter att jag varit ute och kört lite så ble det lugna puckar på Vretis. Jag och Nadjala oss tillrätta och såg O' Brother where art thou? Ja, ni har säkert sett denna klockrena "motion picture". Var dock äldigt längesen jag såg den så jag tyckte det var på sin plats att se den nu. Och den var lika bra som jag mindes.
Ni som inte har sett den an jag meddela att den handlar om tre män som är fångar. Alltså, de sitter i fängelse och straffjobbar. Filmen börjar med att de rymmer från stället och medan de är jagade av polisen så stöter de på en hel del hinder på sin resa.

Jag ska också passa på att tipsa om filmen "Felon". Hade inte sett den förrän igår kväll och blev väldigt positivt överraskad.
Jag hade egentligen ingen som helst uppfattning när jag väl satte på rullen. Men oj, så bra den var! Den handlar om en vanlig snubbe med hus, kvinna, barn. You name it.
En natt får dem inbrott och mannen råkar ha ihjäl rånaren. Han hamnar i fängelse. Där börjar filmen och man får nu följa hans liv i fängelset med mord, mordförsök, mishandel, slagsmål inkluderat.
Även en film jag rekommenderar starkt!

http://wilstar.com/obrother/obrother.jpg                http://mazedlx.net/wp-content/uploads/2008/08/felon_poster.jpg


Nu ska jag ta mig något att äta. Jobbar 14-21.30 idag. Så det gäller att komma igång:)
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback